Tuesday, November 28, 2006

Co ma pohorsilo

Skoro som spadla z motorky, ked mi to moj ajsekarsky sprievodca povedal...
Prechadzali sme v nedelu mne neznamou stvrtou, nijak zaujimavou, okrem prachu a smeti po uliciach (na ktore som si velmi rychlo musela zvyknut), krav, psov a ludi predavajucich cerstvo pripravene jedlo (nie moc lakavo vyzerajuce), piratske kopie knih (z dvoch co som si kupila uz mam jednu za sebou a tesim sa na Coelhovho Zahira), oblecenie (second-handovo posobiace, pripadne Saree, alebo fake znackove) a iny tovar.
Kishan ma upozornil, na fakt - ktory by som si vobec nevsimla - ze jedna strana ulice je tu cisto moslimska a druha cisto krestanska. Ziadne nezhody tu vsak nevladnu. Ked sme prechadzali okolo kostola, len tak mimo recou spomenul, ze miestni krestania dostavaju od misionarov vcelku slusne peniaze (!). Tak som sa dozvedela cely pribeh, ako pred nie tak dlhou dobou zacali prichadzat do mesta krestanski misionari, povacsinou Nemci, s cielom samozrejme rozsirit slovo Bozie aj do tychto koncin. Vybrali nieco medzi 5 az 10 tisic ludi, zijucich v horsich podmienkach, a prislubili (a kazdorocne aj davaju) peniaze, zamestanie a skolu pre deti pod podmienkou obratenia sa na krestansku vieru. Neviem ako vam, ale mne to pride dost ubohe a sokujuce. Okrem toho, tych, ktory peniaze tolko nepotrebuju lakaju formou roznych vecierkov, ci clenstva v kluboch. Viem, ze u nas tiez existuje nejaka forma podpory svojich oveciek, ale kazdopadne to je viac nez nespravne kupovat si ludi pre akekolvek nabozenstvo. Co si o tom myslite?

1 comment:

hlaco said...

zas ja! tak toto mi neda. jew tp fatk ubohe kupovat si ludi ale robia to tak vsetky nabozenstva. jadny mečom druhý peniazmi a tretí bohvie cím este, no pri tom sa vsetci tvária aký sú svatý a ako veria v tú pre nich správnu vec. len tak na okraj Peniaze, Moc a Sex su jeny z hlavných dôvodov preco vznikajú a vznikali nové nábozenstva.