Monday, December 4, 2006

Jeden pracovny

Ked som zacala pisat tento blog, ani som netusila, ze prave blogu, blogom a blogovaniu budem venovat celych 6 mesiacov svojej praxe. Nehovorim o preflakanych hodinach cez pracovnu dobu, hovorim o naplni mojej prace.

Ano, presne tak, BLOG. Vec dost nova, co sa tyka marketingu firmy, specialne este B2B marketingu.
Mojou primarnou ulohou je zvysit povedomie o firme, znacke, produktoch a sluzbach medzi odbornou verejnostou. Docela paradoxne, pretoze co sa tyka protokolov, VoIP, SIP a inych podobnych softwareovych zalezitosti, je to pre mna spanielska dedina. Co je prva vyzva mojho tunajsieho posobenia, ktoru uz pomaly zdolavam, aspon co sa tyka pozadovanych znalosti vzhladom k mojemu projektu.
(Neviem, ci uz som spominala, moj projektovy tym pozostava z jednej osoby - mna)
Za prvych par dni som sa teda mala moznost zoznamit so sposobmi, ktorymi sa vyssieuvedeny ciel da prostrednictvom internetu uskutocnit. Stacilo par dni dokladneho prieskumu a predo mnou sa otvara obrovska siet blogov, urcenych prave pre ucelu B2B internet marketingu. Tak dalej patram, zistujem ako co funguje, ako to moze fungovat, ako to ma fungovat a prichadzam na to, ze i ked moj blog sa s niecim, co -ako dufam- za par tyzdnov vytvorime, absolutne neda porovnat. Moj blog si predstavte ako este neoplodnene vajicko v tele matky (no dobre, iny priklad ma nejako nenapadol) a to, co je cielom mojho projektu prirovnajme k dospelemu cloveku produktivneho a reproduktivneho veku :-)
Takze so far, objavujem nieco, co v dnesnej dobe zacina hybat businessom a ma podla mnohych odbornikov viac ako 100 percentne predpoklady stat sa niecim, podla coho sa zakaznik bude orientovat pri vybere dodavatela, co je velka vec! U nas o tom ani nemame tusenie... ako som zistovala. Ak niekto narazite na MNC, ktora v Cechach alebo na Slovensku posobi takymto sposobom na odbornu verejnost, urcite mi dajte vediet.
Aby som to este viac priblizila... Co natukate do vaseho prehliadaca, ked chcete zistit nieco nove, chcete vediet aky fotak si kupit, chcete zistit kam mate ist na masaz za dobru cenu apod...? Dovolujem si odhadnut, ze 75% z vas si spusti Google, ostatni Yahoo! prip iny vyhladavac.. A o tom to je. Tzv blogosphere je ohromnou sietou blogov (nie takychto ako tento moj), ktore su medzi sebou poprepletane linkami, feedami, trackbacks, comments a inymi komplikovanymi zalezitostami, ktore potencionalneho zakaznika mozu doviest az ku nam, v pripade, ze objektom jeho zaujmu je spickovy software za dobru cenu. Niekto o niecom napise, dalsi reaguje, dalsi bookmarkne, dalsi sa odkaze na clanok vo svojom blogu atd atd, huge cycle! Cim viac ludi sa na vas odkaze, tym mate lepsi ranking v tzv Web 2.0 vyhladavacoch(co je zjednodusene vyhladavanie na zaklade preferencii ostatnych uzivatelov, ktory maju svoju vierohodnost zase na zaklade preferencii inych - nieco co sa neda oklamat). Vysoke umiestnenie vo vysledkoch vyhladavania tu vas automaticky posuva v rebricku vysledkov vyhladavania v Google, Yahoo! apod. tam to je uz jasne... Ktory link spustate ako prvy, ked vam z Googlu vypadne 1000e vysledkov? Kupite si notebooka, ked ste sa docitali, ze je vyborny od beznych uzivatelov? Ochutnate novy drink, ked vam kamos povedal, ze je to fakt pecka?

Nejako som sa rozpisala, ale som do toho celkom zazrata, nemohla som si priat lepsiu prax ako spojit moje vasne internet, marketing a kreativitu...

Mozno to znie jednoducho, ale este len pride cas ked sa zapotim, ked budem planovat spustenie projektu a rozdavat ulohy IT-akom, komunikovat s pravnikmi a financiami... Uz sa tesim. Dakujem za tuto vyzvu!

2 comments:

hlaco said...

ahoj zena! ako tak citam vyzerá to celko zaujímavo, más dobrý tím a zaujímavú úlohu. neboj nic ak pri mojih nekonecných hodinách za netom najdem MNC ci co to mam najst tak to dam vediet. zatial sa opatruj a uzivaj si indiu ahoj.

Sused said...

Szia kicit.
Som rad ze ta to tak chytilo. Nie je nic lepsie ako ked ti zaluby splynu s pracou. Pisem hlavne, aby si si dnes nezabudla od toho zazrania do blogovania trochu vorazit, ked uz mas ten sviatok. Tak to pekne oslav, dam si jeden na teba. (Aspon mozem povedat, ze mam dovod, ze nepijem len tak nadarmo. Aby som si nepripadal ako alkac :-)).
Tak zatial cao.

PS: Ta a mohla by si trochu to vajicko oplodnit, ze by sme aj my, netusiaci, mali trochu paru o tom jak sa hybe business.